Díky kamerám vidí nový Volkswagen Touareg i za roh

Radek Pecák Radek Pecák
3. 6. 2010 17:00
Funkci lze využít i při jízdě s přívěsem nebo v extrémním terénu
Foto: vw

Celé okolí vozidla, tedy i to, co se děje kolem boků a zadní části vozidla, může sledovat řidič nového Volkswagenu Touareg pomocí nového systému Area View.

Je to je první systém sledování celého okolí vozidla použitý v automobilu značky Volkswagen. Systém přenáší obraz čtyř kamer (v zadním výklopném víku, ve vnějších zpětných zrcátkách a v masce chladiče) na centrální dotykový displej ve středové konzole, na němž může řidič sledovat bezprostřední okolí kolem celého Touaregu.

Foto: Aktuálně.cz

Řídicí jednotka také dokáže ze čtyř snímaných vytvořit obraz, jakoby se řidič díval na auto z ptačí perspektivy. To se hodí například v okamžiku, kdy řidič potřebuje nacouvat k oji přívěsu. Systém má i zvláštní režim pro jízdu s přívěsem, čehož lze využít k zobrazení směru pohybu přívěsu v závislosti na natočení volantu.

Kamera vidí víc než oko řidiče

Hlavně ale řidič tuto funkci ocení v městském provozu, například, kdy je doslova "o ústa" vystrčit předek vozu do křižovatky. Kamera umísněná na předním nárazníku je totiž širokoúhlá (stupeň snímání je 180 stupňů), což umožňuje vidět také vozidla či chodce blížící se zpoza rohu.

Foto: vw

V extrtémních jízdních situacích v terénu pak řidič, aniž by se musel například vyklánět z okénka, může pozorovat, jaký má na bocích vozu odstup od překážky. Při přejíždění ostrých horizontů mu kamera, zatímco on sám v čelním skle vidí pouze oblohu ukáže, co se vlastně nalézá dole. Má to jediný háček. Předtím nesmí řidič s touaregem projet bahnitou louží, jako se to stalo nám při první krátké seznamovací jízdě v terénu.

Pátá kamera hlídá jízdu v pruhu

Kamery v Touaregu mají i další funkci. Spolupracují s takzvaným proaktivním systémem ochrany cestujících. Jakmile totiž elektronika rozpozná podle obrazu z kamer (ve spolupráci s radary a dalšími čidly) hrozící náraz, předepne pásy, aktivuje brzdy a další prvky tak, aby zmírnila následky nárazu pro posádku.

Foto: vw

Pátou kamerou ve vozidle je ta spolupracující s asistentem sledování jízdy v jízdním pruhu (Lane Assist).Kamera umístěná mezi stropem a vnitřním zpětným zrcátkem rozpoznává viditelné podélné značení jízdních pruhů na vozovce (postačující je značení na jedné straně) a vypočítává riziko vyjetí z jízdního pruhu.

Zapnutá funkce Lane Assist je aktivní od rychlosti nad 65 km/h - uplatní se tedy při jízdě mimo město. Klesne-li rychlost jízdy pod 60 km/h, systém se deaktivuje.

 

Právě se děje

Další zprávy