VW Touareg: Terén je stále jeho dobrý kamarád

Radek Pecák Radek Pecák
28. 5. 2010 0:23
Nový VW Touareg při první jízdě dokázal projet tankovou střelnicí i pískovnou
Foto: Radek Pecák

Minulá generace Volkswagenu Touareg zvládla utáhnout Boeing 747 a také vyhrát Rally Paříž - Dakar. Koupilo si ho po celém světě půl milionu lidí. Letos začíná z bratislavské továrny VW vyjíždět generace nová.

VW pochopíl určitou nevraživost vůči velkým SUV, a tak logicky je druhá generace podstatně "zelenější" než ta první. V první řadě šla dolů hmotnost a s tím ruku v ruce i spotřeba a emise CO2. Základní verze je teď, přestože například do délky narostla o čtyři centimetry, o více než dvě stě kilogramů lehčí. Dále VW použil technologie ke snižování spotřeby. Například start&stop. A konečně, pro zájemce bude k dispozici k hybridní varianta.

Současně lidé z této automobilky pochopili, že ne každý, kdo chce velké SUV, které má opravdu značné schopnosti pro jízdu v terénu, je opravdu využívá. A tak nyní bude Touareg v základní verzi označován jako 4motion. Sice i nadále má trvalý pohon všech čtyř kol, nicméně vyjede kopec o sklonu "pouze" 31 stupňů. Naproti tomu verze označená 4xMotion má redukční převodovku, klasický planetový mezinápravový diferenciál a uzávěru zadního diferenciálu a zvládne vyjet stoupání 45 stupňů.

Desetiválec a dvanáctiválec odešly do výslužby

Zmenšily se také motory. Monstrózní desetiválce 5,0 TDI a dvanáctiválec 6,0 W12 už v nabidce nebudou.

Ceny

  • V6 FSI (280 koní) 1237600 Kč
  • V6TDI (240 koní) 1227900 Kč
  • V8 TDI (340 koní) 1843900 Kč
  • Hybrid (333 koní) 1887200 Kč

Hybridní varianta má pod kapotou jednak spalovací 3,0 V6 TSI a také  elektromotor s výkonem 46 koní. Auto má dostatečnou kapacitu baterií, aby zvládlo do rychlosti 50 kilometrů v hodině i zhruba čtyři kilometry jízdy jen na elektrický pohon.

S novým touaregem již redaktor deníku Aktuálně.cz mohl absolovovat krátkou jízdu po silnici i v terénu. Bývalý vojenský prostor u Bělé pod Bezdězem, kde se testovací jízdy konaly, skýtá opravdu bohaté možnosti pro terénní zkoušky. K dispozici je zde bahnitý terén, stejně jako písek. Některé pasáže bylo nutno projíždět s podvozkem zdvihnutým na maximální úroveň - tedy 300 milimetrů, ale i z hlubokého písku se stroj obutý pouze v běžných silničních pneumatikách dokázal vždy dostal.

Na silnici se nám jeho chování v běžných rychlostech, zvláště při sportovním nastavení podvozku zdálo téměř k nerozeznání od klasických automobilů střední třídy. Náklony karosérie jsou minimální a chování v zatáčkách velmi čitelné.

 

Právě se děje

Další zprávy