Na tohle auto se čeká jako na Ferrari. Mercedes SLS AMG

Radek Pecák Radek Pecák
10. 7. 2010 0:00
Mercedes a AMG stvořili auto, na které se stojí fronty. Prý se zájemci diví, proč je tak levné
Foto: Radek Pecák

No, titulek, trochu přehání. Nevíme, jen tušíme. A myslíme si, že je skvělý. Jen takovou dobu, jakou trvá objetí dvou kol mosteckého autodromu ne zrovna nízkou rychlostí měl totiž redaktor deníku Aktuálně.cz možnost řídít supersportovní Mercedes-Benz SLS AMG.

Byla to strašně krátká doba na to, abych se s tímhle vozem dokázal sžít a alespoń trochu důstojně se přiblížit limitům jeho možností. Přesto to byl jeden z okamžiků, na který se bude těžko zapomínat.

Samotné zvedací dveře jsou působivé (mimochodem, v případě, že automobilů půjde při havárii takzvaně přes střechu, pyrotechnické patrony odpálí jejich horní závěs, tak aby šly snadno odsunout), ještě více ale zaujme dlouhá kapota a po nastartování zvuk motoru. Bublavý zvuk lahodí uším i při chodu na volnoběh a co teprve, když řidič sešlápne plyn a odstartuje na dráhu. I zvuk linoucí se z výfuku při podřazení je neobyčejně přitažlivý.

Motor má ohromující sílu. Vychází sice z agregátu, který vozí pod kapotou jak řady E, E a SL s označením 63 AMG, byl však přepracován. Technici uvádějí, že 120 jeho dílů je nových. Použity byly i nové materiály. Například v sacím potrubí je hořčík.

Hmotnost šla dolů všude, kde to šlo

Přestože jde o vidlicový osmiválec s obejem 6,3 litru a výkonem 571 koní , je jeho hmotnost pouhých 205 kg. Také převodovka, která je umístěná u zadní nápravy (je sedmistupňová dvouspojková) neváží moc (136 kg). Raritou je ovšem kardanový hřídel. Ten je z karbonu a při délce 1,7 metru váží jen čtyři kilogramy.

Díky použití hliníku je lehká také karosérie (rovněž má něco málo nad dvě stě kilogramů), celý vůz pak po zvážení ukázal hodnotu 1620 kilogramů. Také proto pro jeho zastavení z maximální rychlosti 317 kilometrů v hodině postačují ocelové brzdy. Keramické si ovšem lze přikoupit a jedná se v seznamu příplatkové výbavy o nejdražší položku.

Technické údaje:

  • Zdvihový ojem motoru: 6208 cm3
  • Válce/ventily: 8/32
  • Nejvyšší výkon: 571 koní při 6800 otáčkách
  • Max. rychlost: 317 km/hod
  • Zrychlení 0-100 km/hod: 3,8 s
  • Spotřeba: 13.2 l/100 km
  • Objem zavazadlového prostoru: 176 litrů

Ve standardu je naopak volič jednotlivých režimů převodovky. Od komfortního až po Sport plus. Je také možno zvolit čistě manuální řazení pomocí pádel u volantu. V tom případě převodovka nepřeřadí sama nahoru, ani když se otáčky dostanou k hranici omezovače, tak jak to je obvykle u jiných vozů. Pouze se přitlumí přívod paliva. A dokonce lze odstartovat pomocí režimu Race Start s kouřícími pneumatikami. Tohle jsme ale bohužel  z pochopitelných důvodů vyzkoušet nemohli. 

Lidé by platili více než kolik Mercedes požaduje 

Přítlačné zadní křídlo, které je umístěno v zadní kapotě, je možné vysunout i speciálním tlačítkem třeba při zastavení u semaforu. jakmile se však vůz rozjede nad 120 kilometrů v hodině, vysune se automaticky. Na zadní nápravu působí přítlačnou silou 20 kilogramů. Své opodstatnění tedy určitě má.

Lidé od Mercedesu již dokázali v Čechách a na Moravě prodat všech 52 kusů z kvóty, která je pro toto území  pro letošní rok přidělena. Prodejci by jich prý dokázali prodat ještě o desítky více a dokonce za vyšší cenu než je ta uvedená v ceníku. Prý to spočítali, že průměrně lidé odhadují hodnotu tohoto vozu o zhruba 600 000 Kč výše než kolik skutečně stojí. Dokonce prý více než cena řadu zákazníků zajímalo, zda se do kufru vejde golfová výbava. Mohou být spokojeni - vejde!

A kolik že tedy Mercedes - Benz SLS AMG skutečně stojí? 4 560 000 Kč. 

 

Právě se děje

Další zprávy