Citroën C3: Vážně jde jen o auto do města?

Radek Pecák Radek Pecák
23. 5. 2010 0:48
Zpracování interiéru a designové nápady posouvají tohle auto o hodně výš
Foto: Radek Pecák

Jakoby uvědomění si své vlastní téměř stoleté historie vlilo lidem Citroënu nový pracovní elán do žil. Tahle firma se v historii proslavila především díky technickým nápadům. Pak si sice dopřála několik oddychových časů, ale nyní, zdá se, opět jde správným směrem.

Technická data:

  • Označení modelu: Citroën C3 1,4 VTi Visiodrive
  • Cena od: 362900 Kč
  • Rozměry (d,š,v) v mm: 3941, 1728, 1524
  • Max. rychlost: 184 km/hod
  • Zrychlení 0-100 km/hod: 10,6 s
  • Spotřeba: 5,6 l/100 km
  • Objem zavazadlového prostoru: 300 l
  • Objem nádrže: 50 l
  • Rozměr pneu: 195/55 R16

Již minulý Citröen C3 bylo pěkné auto. Kulaťoučké tvary se líbily hlavně ženám. Citroën sice nezastírá, že i nynější generaci budou kupovat hlavně mladé ženy, ale na druhou stranu díky o malinko sportovnějším rysům chce na tento svůj model upozornit i muže.

Automobilka se v posledních letech vždy chlubila, že vyrábí vozy s nejlepším výhledem ve své třídě, přesto tentokrát opět překvapila. Zejména obrovským čelním sklem, které umožňuje řidiči přijet až pod nahoře visící semafor či se (pochopitelně po zastavení) kochat plujícími mraky nebo sledovat dění při leteckém dni. A pokud je ošklivo nebo letadla nelétají, lze výšku čelního okna jednoduše znormalizovat posunutím čalounění.

Interiér doslova ohromí

Doslova dechberoucí je ovšem ztvárnění i kvalita interiéru. nejen, že je velmi kvalitně zpracován a vady nelze pozorovat ani na materiálu, ale navíc jsou tvary výdechů klimatizace či ovládacích tlačítek udělány tak, aby dokázaly potěšit oko. Tím už se opravdu zaobírá jen velmi málo výrobců aut v této velikostní a cenové třídě.

Navíc prostor vpředu je poměrně velkorysý i pro dosti narostlé dospělé. A to jak na výšku, tak i na šířku.  

Tohle všechno pak zadává důvod k pochybnostem, zda jde skutečně o auto, které lze v základní výbavě koupit za dvě stě a pár desítek tisíc korun. Jenže korekce skvělého prvního dojmu zákonitě musít přijít.

Stačí si například sednout dozadu. Tam už je jasné, že s dvojicí přátel na dovolenou tímhle autem asi nepojedete. Brzy by totiž měli otlačená jak kolena, tak i hlavu. Trochu lepší je to na místě za spolujezdcem. Ten má totiž před svými koleny vykrojenou palubní desku, takže se může posunout víc vpřed než řidič. Na druhou stranu, objem kufru je dostatečný. Má totiž stejných tři sta litrů jako ty nejlepší vozy v této třídě. 

Jízdní vlastnosti: průměr

Ve srovnání s minulou generací C3 Francouzi zapracovali také na podvozku. Je v zatáčkách o pozntání stabilnější, i když zejména na německou konkurenci stále ještě něco ztrácí. Tradiční slabinou zůstává řazení. Je zkrátka "gumové" a navíc jsou dráhy příliš dlouhé. Navíc má jen pět stupňů, což u dnes začíná býti málo.

Chápu, že za volantem najdeme nejčastěji ženu, takže posilovač asi má být naladěn, aby umožnil snadné parkování a manévrování na parkovišti supermarketu, ale přece jen to asi příliš. S tím pak vizuálně kontrastuje dole zploštělý sportovně vyhlížející volant.

Potěší ovšem projev motoru. Jde o klasickou benzinovou čtrnáctistovku, která pro dosažení výkonu 95 koní nepotřebuje žádné turbo či kompresor. Pokyny plynového pedálu ochotně následuje a nad 4000 otáček má i poměrně sympatický zvuk. Krátké zpřevodování  (a absence šestky) se pak ovšem negativně projeví negativně projeví na spotřebě při cestování po dálnici.

A tak vlastně oklikou dospíváme k rozluštění otázky z titulku. Ač nový Citroën C3 klame těle a vizuálně působí jako vůz, který je něčím víc, ve skutečnosti jde stále o auto, které má majiteli posloužit k cestování do práce a jen občasným kratším výletům. Tuhle roli však plní velmi dobře.

 

Právě se děje

Další zprávy