Mercedes-Benz S 400h - Pokrokový luxus

Radek Pecák Radek Pecák
14. 5. 2010 8:37
Už i majitelé nejluxusnějších Mercedesů dostali pro rozhovory se "zelenými" nějaké argumenty
Foto: Radek Pecák

Možná to ředitelé mamutích koncernů či majitelé prosperujících firem příliš neřeší. Přesto však se určitě museli někdy setkali s názory ekologů, podle nichž jezdí v příliš velkém voze, na jehož výrobu se spotřebovalo obrovské množství energie a že při jeho provozu vypouštějí do ovzduší nadměrné množství CO2 a dalších škodlivin. Proč raději nejezdí například v Toyotě Prius či Hondě Prius?

Teď muž mají i kapitáni průmyslu pro tyto diskuse k dispozici argument. Pokud si ovšem zvolí špičkovými technologiemi doslova nacpaný Mercedes nejvyšší třídy S, který nese označení 400H.

H jako hybrid

To H na zádi totiž označuje hybridní pohon. Pod kapotou tedy ruku v ruce pracují jak benzinový šestiválec s výkonem 279 koní, tak i malý elektromotor. Ten má sice jen dvacet koní, zato hned tři funkce: startuje, pomáhá při rozjezdech a zrychlování a při brzdění naopak dobíjí li-on baterie.

Jeho přítomnost ve voze pozná řidič hned po otočení klíčkem. Neozve se žádný zvuk motoru, teprve po důraznějším sešlápnutí plynového pedálu šestiválec naskočí. Pokud ale zastaví například na semaforech, systém start&stop zase spalovací motor sám vypne. I kdyby ovšem řidič chtěl jet sebepomaleji, na jízdu pouze na elektřinu vůz konstruován není.

Díky tomu jsou tabulkové hodnoty spotřeba vypouštěných hodnot CO2 do ovzduší výrazně nižší než u modelu S 350, což je nejnižší stupeň motorizace pro tento největší Mercedes. Spotřeba by měla být v průměru nižší o 2,2 litru a emise CO2 nižší o 21 procent.

Spotřeba je pod deset

Ve skutečnosti se s více než dvě tuny vážícím autem nedá jezdit se spotřebou 7,9 litru, jak udává výrobce, nicméně do deseti litrů se řidič pohybující se na území, kde platí rychlostní limity podobné těm českým, docela v  pohodě vejde.

My jsme však auto vzali i na projížďku do na německé dálnice. To pak spotřeba samozřejmě o dalších zhruba 5-7 litrů vzroste. Nicméně je to cena za asi nejlepší rychlé cestování po zemi, jaké je dnes k dispozici.

Auto díky vzduchovému pérování doslova pluje, hluk je naprosto minimální a i v rychlostech nad dvě stě kilometrů v hodině je auto natolik stabilní a snadno ovladatelné, že má posádka uvnitř, že rychlost nepřevýšila nějakých sto padesát kilometrů.

Pokud pak přijede zpátky do Česka a vydržíte dodržovat stotřicítku, máte pocit, že se sotva ploužíte. 

Technické údaje:

  • Motor:
  • Objem: 3498 ccm
  • Největší výkon: 205 kW (279 k) při 6000 ot./min
  • Největší točivý moment: 385 N.m při 2400 - 4000 ot./min
  • Elektromotor třífázový. Největší výkon 15 kW (20 k), největší točivý moment 160 N.m.
  • Provozní vlastnosti
  • Max. rychlost: 250 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,2 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km): Kombinovaná: 7,9 l
  • Objem palivové nádrže: 90 l
  • Rozměry a hmotnosti:
  • Délka: 5096 mm
  • Šířka: 1871 mm
  • Výška: 1479 mm
  • Pohotovostní hmotnost: 1955 kg
  • Objem zavazadlového prostoru: 560 l
  • Výbava a cena
  • Cena ve standardní výbavě: 1 865 000 Kč
  • Cena testovaného modelu: 2 754 484 Kč

Spolujezdec navíc pravděpodobně jízdu příliš sledovat nebude. V testovaném voze byl displej s funkcí Split View, díky němuž může řidič sledovat například navigaci nebo grafické ztvárnění toho, jak pracuje hybridní systém a spolujezdec se může zahledět do filmu na DVD, případně se zaposlouchat do oblíbené symfonie. Zvuk linoucí se z reproduktorů audiosoustavy Harman Kardon nemá chybu.

Bolí vás záda? Není nic lepšího než jízda v Mercedesu  

Oba si pak mohou dopřát masáž zad díky elektromotorům v opěradlech sedadel. Jejich bočnice se navíc v zatáčce samočinně dofukují tak, aby dokázaly udržet tělo uprostřed sedačky.

Tím výčet vymožeností ve voze zdaleka nekončí - pro docílení lepší pohody lze zvolit jednu ze tří barev podsvícení interiéru, v noci lze využívat systém nočního vidění, který speciálně upozorňuje na chodce v jízdní dráze. kromě toho jsout tu další elektroničtí bezpečnostní pomocníci.

Jako například systém upozorňující rozsvícením červeného trojúhelníčku na vůz nacházející se v souběžném jízdním pruhu v mrtvém úhlu či adaptivní tempomat, který dokáže sám hlídat odstup od auta jedoucího před vámi.  

 

Právě se děje

Další zprávy