Murciélago je minulostí. Nástupce možná už v Paříži

Radek Pecák Radek Pecák
11. 5. 2010 14:42
Murciélago bylo s maximálkou 342 km/hod jedním z nejrychlejších aut světa. Model, který ho nahradí, bude ještě rychlejší
Foto: Aktuálně.cz

Jeho zvuk je nezaměnitelný, vzhled rovněž. Přesto po deseti letech již skončila výroba modelu Murciélago. Italský výrobce supersportů - Lamborghini - totiž možná již na pařížském autosalonu letos v září představí svůj nový vrcholný model.

Jak bývá zvykem, bude ještě silnější a rychlejší než předchůdce. 

Modelu Murciélago (mimochodem - byl to první model, který Lamborghini představilo po svém převzetí německým Volkswagenem), se vyrobilo za deset let přes čtyři tisíce kusů. Jde tedy o nejúspěšnější dvanáctiválcový model značky Lamborghini v historii, jelikož svého předchůdce - model Diablo - překonalo Murciélago o více než tisícovku. 

Jméno Murciélago dostal po hrdinném býkovi, který údajně v aréně přežil 28 bodnutí toreadorova meče.

Motor postupně získal k dobru skoro 100 koní

Původně měl dvanáctiválcový motor o objemu 6,2l uložený tradičně uprostřed vozu výkon 580 koní, ale po faceliftu v roce 2006 byl posílen o dalších 60 koňských sil. Zvětšil se také objem - na 6,5 litru. Poháněna byla všechna čtyři kola 

Nejsilnějším, nejrychlejším a také nejlehčím Murciélagem byla vloni představené varianta LP670-4 Super Veloce. Výkon se již na třicet koní přiblížíl hranicii 700 koní, maximální rychlost narostla na 342 km/hod a zrychlení z 0-100 vůz dosahoval za 3,2 sekundy. Vznikla limitovaný 350ti kusová série.

Interiér je navýsost účelný, přesto krásný
Interiér je navýsost účelný, přesto krásný | Foto: Lamborghini

Kromě základní karosérie se také od roku 2004 produkoval roadster a v letech 2007 a 2009 vznikly dvacetikusové série superexkluzivního Reventónu - nejprve s pevnou střechou a později jako roadsteru.

Legendou byl hlavně model Countach

Lamborghini vyrábí auta od roku 1963. Předtím se otec zakladatel  - Ferrucio Lamborghini zabýval pouze výrobou traktorů. Traduje se, že se do výroby sportovních aut pustil vlastně natruc, poté, co nebyl spokojen s kvalitou spojky u svého Ferrari a sám Enzo Ferrari se s ním kvůli tomu pohádal.

Hned rok nato byl na světě první model - 350 GTV. Měl na svoji dobu neuvěřitelný výkon 350 koní, dvanáctiválcový motor a býka na kapotě, protože právě v tomto znamení se Ferrucio Lamborghini narodil.

O rok později ( v roce 1965) přišlo Lamborghini s modelem Miura s pozoruhodnými tvary karosérie a ještě revolučnějším počinem byl v roce 1971 model Countach. Jako první měl dveře, které se otevíraly směrem vzhůru - což je od té doby pro Lamborghini typické.  

 

Právě se děje

Další zprávy