Corsa se změnila jen v technice. Vypadá stejně

Radek Pecák Radek Pecák
7. 5. 2010 10:06
Prakticky se všemi motory, které lze získat do Opelu Corsa, by se podle výrobce mělo jezdit se spotřebou 5l/100 km
Foto: Opel

Opel Corsa je  v současné době nejdůležitějším modelem automobilky Opel. Je to tak i přes nesporné úspěchy nové generace astry či dokonce insignie.

Na rozdíl od řady jiných automobilů, které tři až čtyři roky od zahájení výroby procházejí omlazením vzhledu, corsa to nepotřebuje. I v polovině svého životního cyklu stále vypadá sympaticky k světu.

A tak se nyní začíná prodávat corsa s takzvaným technickým faceliftem.

Na rozdíl například od Škodovky, která, aby dosáhla snížení spotřeby a následně i emisí CO2, nasadila masově do svých benzinových motorů turbodmychadla, motoráři Opelu k podobným výsledkům hodlají dojít jinou cestou.

Spotřeba nižší o 13 procent

V průměru se spotřeba modernizovaných cors snížila o nezanedbatelných třináct procent. Je to díky souboru řady opatření. "Za prvé motory dostaly nové hlavy s variabilním časováním ventilů, rovněž bylo nasazeno nové olejové čerpadlo a konečně se změnil způsob termoregulace motoru," vysvětluje mluvčí českého zastoupení automobilky Opel Martin Hejral.

Olejové čerpadlo nyní nepracuje stejnoměrně ve všech režimech jízdy. "Umí rozlišit, zda někdo jede soustavně pod plným plynem nebo naopak pohodově a podle toho dávkuje," vysvětluje Hejral.

V případě úpravy systému chlazení motoru konstruktéři podle Hejrala vycházeli z jednoduché myšlenky. "Při běžné jízdě jsou obvykle motory podchlazené a nepracují v ideálním režimu. Je to proto, že chladící soustava musí být dimenzovaná i na plné zatížení motoru během tropických teplot," tvrdí Hejral. Proto nyní termostat v modernizované corse při jízdě běžným způsobem a za nižších venkovních teplot umožní motoru pracovat v optimální teplotě. Díky tomu je pochopitelně i spotřeba nižší.

Motory s výkony od 65 do 192 koní

Skladba motorů nové corsy začíná u litrového zážehového tříválce o výkonu 48 kW/65 k a vrcholí přeplňovanou šestnáctistovkou 1.6 Turbo o výkonu 141 kW/192 k modelu Corsa OPC. Nejvíce prodávané benzinové agregáty 1.0 l, 1.2 l a 1.4 l  mají spotřebu mezi 5,0 až 5,5 l na stovku kilometrů a jejich emise CO2 se pohybují od 117 do 129 g/km. Corsa 1.0 s průměrnou spotřebou jen 5,0 l/100 km a emisemi CO2 117 g/km je nejekologičtější ze všech základních zážehových motorů ve své velikostní třídě. 

Ti, kteří mají zájem o vznětové agregáty, si mohou vybírat z řady motorů o objemech 1.3 l a 1.7 l. Jejich výkony jsou od 55 kW/75 k až po 96 kW/130 k, přičemž všechny mají spotřebu pod 5 l na 100 km. Ekologickým přeborníkem je Corsa ecoFLEX 1.3 l CDTI, jejíž emise CO2 činí jen 98 g/km (třídveřová verze).

Kromě úprav v motorovém prostoru byl přepracován i podvozek nové corsy a její řízení. Získala přepracované tlumiče a pružiny, nové stabilizátory a lépe je naladěný i posilovač řízení. Díky tomu nyní nabízí komfortnější cestování, přesnější řízení a vyšší stabilitu jízdy. 

 

Právě se děje

Další zprávy