Vlajková loď Volkswagenu dostala novou příď

Radek Pecák Radek Pecák
27. 4. 2010 16:15
Kamery ve vozech dokáží stále víc. Ta ve Phaetonu umí přečíst i značku zákaz předjíždění
Nová příď je v duchu současné designové linie značky
Nová příď je v duchu současné designové linie značky | Foto: VW

Kde jinde než na autosalonu v zemi, která je největším automobilovým trhem světa, by mohla největší automobilka Evropy představit nový vzhled své vlajkové lodi. Návštěvníci Autosalonu Auto China v Pekingu mohou spatřit modernizovaný Volkswagen Phaeton na stánku automobilky až do 2. května.

Délka vozu se nezměnila. I nadále se bude dodávat ve dvou rozměrech - běžném 5,06 m a prodlouženém 5,18 m. Více změn je v interiéru. Například nový multifunkční volant či volba mít místo klasické zadní lavice pro tři cestující raději dvě samostatná elektricky nastavitelná křesla.

Podstatně se také rozšířila elektronická výbava. Jako první na světě umí jeho kamera na čelním skle rozeznávat a na displeji zobrazovat značky zákaz předjíždění. Kromě toho jsou v nabídce asistenční systémy ACC (adaptivní tempomat udržující bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla), Front Assist (systém sleduje okolí vozidla, vyhodnocuje riziko nehody a případně připravuje brzdovou soustavu na řešení kritické situace) či Side Assist (asistent pro změnu jízdního pruhu upozorňuje řidiče na vozidla přijíždějící zezadu ve vedlejších jízdních pruzích).

Navigace stahuje data pomocí Googlu

Další nové funkce jsou v navigačním systému RNS 810. Ten je vybaven pevným diskem o kapacitě 30 GB a možností obohatit mapové podklady o data stažená z internetové nabídky portálu Google. Data jsou stahována prostřednictvím mobilního telefonu a speciálního proxy serveru. Řidič si může vybrat mezi satelitními mapami Google jako na internetu nebo „hybridním" zobrazením Google pro iPhone. Phaeton satelitní snímky samozřejmě doplní vyznačením doporučené trasy.

Phaeton modelového roku 2011 může mít pod kapotou čtyři motory, z nichž jeden je vznětový a tři zážehové. Motory se šesti, osmi nebo dvanácti válci pokrývají rozpětí výkonů od 176 kW (240 k) do 331 kW (450 k).

Nový Phaeton, který se i nadále vyrábí v Dráďanech, bude na českém trhu k dispozici od září tohoto roku. Cena nebyla prozatím stanovena.

 

Právě se děje

Další zprávy